۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ شهريور
به گزارش روابط عمومی شورای نظارت وهماهنگی سما استان گیلان ، به منظور اجرای سند تحول بنیادین در مدارس سما استان گیلان جلسه ای با موضوع اجرای این سند با حضور مدیران، معاونین، معلمان و مربیان مدارس سما استان گیلان برگزار شد.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان در این کارگاه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سند بالادستی در آموزش و پرورش است.
دکترمحمد نیک پسند با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش و اهمیت سرنوشت سازی در جریان تعلیم و تربیت کشور دارد افزود: مجریان آن یعنی معلمان، مدیران، کادر آموزشی و اداری مدارس وخانواده ها نقش بسیار مؤثری در اجرا این سند دارند.
نیک پسند معلمان را سربازان خط مقدم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری اجرای این سند رسالت اصلی آموزش و پرورش است.
وی اجرای این سند را یکی از چالش های سما عنوان کرد و ادامه داد: در جهت رسیدن به اهداف سند تحول بواسطه ارتقای کیفیت در مدرسه داری انشالله بتوانیم به همه ی ابعاد و ساحت های شش گانه را که نیاز رسیدن به یک مدرسه ایده آل و در طراز انقلاب اسلامی باشد دست یابیم.
معاون پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این کارگاه، با بیان اینکه اساسی ترین جایگاه مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رساندن انسان به حیات طیبه است اظهار کرد: اهداف کلانی در این سند پیش بینی شده است تا انسان سالم، دانا و توانا را تحویل جامعه دهد.
محمد امجدی سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش بر شمرد و افزود: آموزش مقدمه رسیدن به یک جامعه دانا و توانا است تا انسان های تحویل جامعه بدهد که هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی موفق باشند.
معاون پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ما باید جایگاه مدرسه را در سند تحول جایگاه رفیعی بدانیم گفت: برای رسیدن به این جایگاه رفیع باید زیر نظام های سند تحول به نحو مطلوب اجرایی گردد.
وی معلم را دارای جایگاه ویژه در برنامه درسی عنوان کرد و افزود: در برنامه درسی ملی مشخص شده است هرپایه، هرمقطع و هردوره آموزشی چه درس ها و در چند ساعت تدریس شود.
امجدی با بیان اینکه معلم محور آموزش و توسعه در جامعه قلمداد می شودگفت: محصول معلم تحویل انسان دانا و توانا به جامعه است که در بالاترین سطح جامعه از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مثمر ثمر است.
معاون پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با خوانش بخش های از سند تحول بنیادین اهداف غایی و کلی این سند را برای حاضران در این کارگاه تشریح کرد.


نیک پسند معلمان را سربازان خط مقدم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری اجرای این سند رسالت اصلی آموزش و پرورش است.



معاون پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ما باید جایگاه مدرسه را در سند تحول جایگاه رفیعی بدانیم گفت: برای رسیدن به این جایگاه رفیع باید زیر نظام های سند تحول به نحو مطلوب اجرایی گردد.

وی معلم را دارای جایگاه ویژه در برنامه درسی عنوان کرد و افزود: در برنامه درسی ملی مشخص شده است هرپایه، هرمقطع و هردوره آموزشی چه درس ها و در چند ساعت تدریس شود.
امجدی با بیان اینکه معلم محور آموزش و توسعه در جامعه قلمداد می شودگفت: محصول معلم تحویل انسان دانا و توانا به جامعه است که در بالاترین سطح جامعه از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مثمر ثمر است.
