۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما رشت با بیان اینکه جامعه آموزشی ما نیازمند معلمانی است که با دید پژوهشگرانه بر جریان تدریس و یادگیری نظارت داشته باشند، گفت: «لازمه این کار و رسیدن به آن ایجاد تحول و دگرگونی اساسی در آموزشهای قبل و ضمن خدمت معلمان است تا قابلیت حرفه ای آنان توسعه یابد.»
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم باوفا در کارگاه علمی– آموزشی اقدامپژوهی که با حضور معلمان مدارس سما رشت برگزار شد، اظهار کرد: «این کارگاه به منظور تقویت مهارت و توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اثربخشی آموزش با حضور دبیران، معلمان و مربیان مدارس سما واحد رشت برگزار شد.»
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما رشت هدف برگزاری این کارگاه را تغییر از وضع موجود به سمت وضع مطلوب و آموزش اثر بخش دانست و افزود: «در این کارگاه معلمان خواهند آموخت بتوانند برنامه ریزی خود را در تدریس مشاهده کنند و با تیزبینی و دید پژوهشگرانه به مجموعه تدریس خود نگاه کنند.»
وی گفت: «اقدامپژوهی به عنوان یکی از ابزارهای بهبود آموزش و تدریس جایگاه خود را در نظام های آموزشی بازیافته است.»
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما رشت افزود: «معلم پژوهنده در ساختاری میتواند همواره در توسعه باشد و برآیندهای پژوهشی اش مفید واقع شود که استقلال کافی در تصمیمگیری و مسئولیت در قبال تصمیم های آموزشی خود داشته باشد.»
باوفا ادامه داد: «در این کارگاه برآنیم روشی را دنبال کنیم که معلم به تنهایی یا با مشارکت دیگران محقق کلاس درس خود باشد و از این راه قابلیت ها وظرفیت های حرفه ای خود را افزایش دهد.»
وی افزود: «پژوهش از تکالیف واجب آموزش و پرورش است و توجه به نیازهای جامعه و تلاش در راستای رفع آنها، انجام پژوهش های مدون را ضروری می کند.»
باوفا تصریح کرد: «باید برای فهم و گسترش این اندیشه در نظام آموزشی کوششهای بیشتری بهعمل آید، تا جایی که هر معلم و مدیر اقدامپژوهی را یکی از وظایف خود در جریان آموزش بهحساب آورد.»
در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از دبیران،معلمان و مربیان مقاطع مختلف تحصیلی مدارس سما واحد رشت حضور داشتند و با اصول و مبانی پژوهش آشنا شدند.