شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان

سما رشت سازمان سما رشت سازمان سما شورای سیاستگذاری شورای سیاستگذاری سازمان سما شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان

سازمان سما

سازمان سما استان گیلان

۱۴۰۴ جمعه ۲۹ شهريور

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان:


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه سازمان سما دارای 700 مدرسه در کشور است، گفت: زیرساخت‌های سما بسیار قابل توجه بوده و بزرگترین شبکه مدرسه‌داری در خاورمیانه متعلق به سما است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در نشست هم‌اندیشی معاونان سما دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما استان گیلان اظهار کرد: «هدف از این جلسه تبادل تجربه مثبت و هم‌افزایی نقاط قوت در مدارس استان گیلان و پوشش ضعف‌ها است.»
صابری افزود: «چالش‌های موجود در شهرهای بزرگ در آینده نزدیک به سایر شهرها نیز سرایت خواهد کرد و به یک امر طبیعی تبدیل خواهد شد.»
وی گفت: «ما یک سری فرصت‌های از قدرت‌های خودمان داریم و سما یک برند است و از دید افراد و مسئولان سازمانی خارج از سما بااهمیت است.»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با توجه به اینکه بزرگترین شبکه مدرسه داری در خاورمیانه متعلق به سما است، افزود: «انسان امروز، انسان قرن 21 و دهه حاضر انسانی است به مراتب مشکل پسندتر، پرخواسته‌تر و کم صبرتر و خودپذیرتر و این امر توجه متغاوتی را در حوزه تعلیم و تربیت می‌طلبد.»
وی افزود: «رقابت ناسالم و تبلیغات بزرگ‌نمایی در همه حوزه‌ها و در مدارس به دلیل رکود موجود در دنیا وجود دارد و چهره مدارس سما امروز باید شاداب تر از دیروز باشد.»
صابری گفت: «امروزه اکثر نظام‌های آموزشی فقط به بعد آموزش توجه کرده و کنکور محور و حافظه محور شده‌اند و قبولی تیزهوشان در اولویت است و با این اوصاف انسان‌های تک بعد ی تحویل جامعه می دهند.»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان خاطرنشان کرد: «مدل موفقیت فردی دارای هشت بعد است که یکی از آنها آموزش است و سایر ابعاد شامل معنویات، مهارت، بهداشت و سلامت، وجهه اجتماعی، اوقات فراغت، خانواده، ارتباطات و وضعیت مالی است که هر کدام از این ابعاد دارای اهمیت مربوط به خود است و انسان کامل انسانی است که به همه این ابعاد به طور متوازن توجه داشته باشد.»
وی گفت: «علیرغم اینکه ما مدرسه غیردولتی هستیم به دنبال نفع شخصی نیستیم، باید منافع حاصل از مدرسه را در راستای بهبود زیرساخت‌ها و توسعه مدرسه هزینه کنیم.»
صابری با بیان اینکه مجموعه عواملی که باعث موفقیت موسسات در حوزه تولید می‌شود شامل محصول، قیمت، توزیع و پیشبرد فروش است، گفت: «در حوزه خدمات که مدارس هم جزو آن هستند چهار عامل دیگرموثر هستند که کیفیت نیروی انسانی، فیزیک ظاهری، و زیرساخت، فرایندها و بهره‌وری است.»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی گفت: «مدیر رهبر آموزشی است، مدیر باید در مدرسه فکر کند و هرچه بهتر این کار را انجام دهد موفق‌تر خواهد بود.»
در پایان این نشست هر یک از معاونان سما دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما گیلان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و صابری نکاتی را که از جمع بندی نظرات سازمان سما و شورای نظارت استان بود با اهمیت تقارن سال تحصیلی جدید با ماه محرم نکاتی را عنوان کرد تا معاونان و مدیران در سطح استان در طول سال تحصیلی نسبت به این محورها بیشتر تمرکز و توجه داشته باشند.

دیدگاه کاربران

در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست

ارسال دیدگاه