شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان

سما رشت سازمان سما رشت سازمان سما شورای سیاستگذاری شورای سیاستگذاری سازمان سما شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان

سازمان سما

سازمان سما استان گیلان

۱۴۰۴ جمعه ۲۹ شهريور

قدردانی از راه یافتگان به استعدادهای درخشان سما و تأکید بر ادامه سیاست ارتقاء کیفیت در مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان

این مراسم با حضور رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان ، دبیر شورای سیاستگذاری ، دانش آموزان سمائی راه یافته به مدارس استعدادهای درخشان به همراه والدین ، مدیران و معلمان مربوطه در شورای سیاستگذاری سما استان گیلان برگزار شد. در این مراسم رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان بر ادامه سیاست ارتقاء کیفیت در مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان، رحمت علی صابری حقایق رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان اظهار کرد : با توجه به پیشرفت های قابل توجه در سما استان گیلان و با توجه به پتانسیل های موجود، امکان رشد و توسعه بخصوص از نظر کیفی وجود دارد و دو هدف اصلی ما در سما استان گیلان ارتقاء کیفیت و متنوع سازی درآمد و هدف نهایی سما رسیدن به سرآمدی در مدارس و مهارت ایران اسلامی می باشد.
صابری ادامه داد : ارتقاء کیفیت راز ماندگاری هر مجموعه ای از جمله سما بوده و از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است و تلاش خواهیم نمود هر سال شاخص های کیفی مدارس و آموزشکده ها از جمله شاخص های حوزه آموزش ، حوزه سلامت ، حوزه ورزش و حوزه مهارت را ارتقاء دهیم  و در بحث متنوع سازی درآمد با توجه به اینکه مجموعه سما یک مؤسسه غیرانتفاعی واقعی است باید منابع درآمدی خود را افزایش داده تا از این طریق بتوانیم کیفیت خود را ارتقاء دهیم.

 
صابری گفت : انسان برای موفقیت در زندگی نیازمند سه هوش شامل هوش منطقی ، هوش هیجانی یا عاطفی و هوش معنوی است که هوش هیجانی در کنترل احساسات و نحوه ارتباطات افراد تأثیرگذار است . در طول سال های گذشته نظام آموزشی در ارتقاء هوش منطقی موفق بوده و این در حالی است که انسان به توانمندی های ناشی از هوش هیجانی و هوش معنوی به طور همزمان نیاز دارد. طبق آمار 85 درصد موفقیت انسان به ویژگی های شخصیتی ، توانمندی و قدرت ارتباط افراد که تحت تأثیر هوش هیجانی و 15 درصد دیگر به توانمندی های فنی افراد که تحت تأثیر هوش منطقی است ، ارتباط دارد. هوش معنوی به انسان در حوزه فرهنگ ، دین و خداشناسی کمک نموده و طی زندگی معنوی را برای انسان مشخص می نماید.
 

در ادامه علیرضا آزادبر دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان گفت : در سال گذشته طرح های زیادی از جمله طرح کار آفرینی دانش آموزی و دانشجویی ، طرح ایجاد مدارس زیست محیطی ، طرح بهداشت و سلامت ، طرح مدارس ورزش  و هوشمند سازی مدارس را به صورت موفق در مدارس سما استان اجرایی نمودیم.
آزادبر ادامه داد : به منظور پرورش جنبه های فردی زندگی دانش آموزان طرح فراگیری حداقل یک مهارت در طول دوره متوسطه دوره اول برای تمامی دانش آموزان در مدارس سما استان گیلان در سال آینده اجرائی خواهد شد و به منظور بهبود کیفیت آموزش از اولیاء و دانش آموزان خواست در طرح نظرسنجی در خصوص ارزیابی معلمان و شاخص های مناسب مدارس با شورای سیاستگذاری  سما استان گیلان مشارکت نمایند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از دانش آموزان استعدادهای درخشان، معلمان و مدیران مربوط قدردانی شد .

 

دیدگاه کاربران

در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست

ارسال دیدگاه