۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه باید از قابلیت های آموزشکده سما جهت آموزش، تقویت و توسعه مهارت های دانش آموزان هنرستانی و کاردانش استفاده کنیم افزود: «باید زمینهای فراهم شود که کلیه نخبگان فکری و صاحبنظران مسائل فرهنگی و سیاسی خود را در امر تعلیم و تربیت و در نظام آموزشی کشور سهیم بدانند.»

حاجتی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید امری تأثیرگذار و فراگیر تلقی شودگفت: «یادگیری در دنیایی که فناوری به سرعت در حال تغییر است ایجاب می کند که آموزش بیش از توجه به موضوع یک رشته علمی، استعدادها و ظرفیت های گوناگون یادگیری را در دانش آموزان تقویت کند.»
دبیر شورای نظارت و ارزشیابی سما گیلان با بیان اینکه این نشست فرصت مغتنمی است برای همکاری و تبادل تجربه بین سما و آموزش و پرورش اظهار کرد: «وجود 70 کارگاه و آزمایشگاه تخصصی در رشته فنی و حرفه ای در مراکز آموزشی سما گیلان و وجود 20 کارگاه مجهز و بروز در سما رشت می تواند بستر مناسبی برای همکاری بین سما و آموزش و پرورش باشد.»

صابری با اشاره به افزایش جذب دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای سما تصریح کرد: «نسبت به سال گذشته ده تا بیست و پنج درصد در شهرهای مختلف گیلان افزایش جذب دانشجو داشتیم.»
معاون سما رشت با طرح این پیشنهاد که سما آمادگی دارد طرح استعدادیابی دانش آموزان نخبه را در حوزه فنی و حرفه ای با همکاری سازمان آموزش و پرورش وسازمان فنی و حرفه ای اجرا نماید افزود: «در مرحله نخست این آمادگی را داریم دوره های آموزشی کوتاه مدت را برای تعدادی از دانش آموزان نخبه هنرستان های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش بصورت رایگان برگزار کنیم.»
توسعه ارتباط آموزشکده های فنی و حرفه ای گیلان با هنرستان های و مدارس کارودانش و فنی و حرفه ای،جلب خدمات برون سپاری آموزش و پرورش در کارگاه ها و آزمایشگاه سما،ارتباط علمی و فنی دانش آموزان و دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای گیلان در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی از دیگر مباحث مورد بحث در این نشست بود.
فردونی مدیر کل مدارس غیر انتفاعی،جهانگیری مشاور مدیر کل آموزش و پرورش،رییس و معاونین آموزشکده سما رشت در این نشست حضور داشتند.